Museum Kennemerland opent op zondag 3 april de deuren voor de tentoonstelling “50 jaar pop in de IJmond”. Aanleiding is het 50-jarig bestaan van de Bintangs. De tentoonstelling schenkt aandacht aan de volle breedte van de popscene in de IJmond.
In twee zalen van het Museum zijn foto’s en andere voorwerpen te zien. Het museum maakt onder andere gebruik van fragmenten uit het boek van Frank Kraaijeveld over 50 jaar Bintangs. Dit boek bevat mooie verhalen en een CD en het is tijdens de tentoonstelling te koop voor € 29,50. Popgeschiedenis moet je natuurlijk niet alleen bekijken, je moet het ook horen. Er is daarom ook een authentieke platenbar en er is de mogelijkheid om fragmenten van interviews af te spelen. Voor achtergrondinformatie klikt u hier……

De tentoonstelling is te bezoeken tot en met 17 september. Het Museum bevindt zich aan het Westerhoutplein 1 in Beverwijk en is open op zaterdagen en zondagen van 14.00 tot 17.00 uur. Vanaf juni is het museum ook op woensdagmiddagen open. Voor bezoekers tussen de 12 en 65 jaar bedraagt de entree € 2,50, jongere en oudere bezoekers betalen € 1,50.