Film van Gerben Sinjewel eindigde op een goede 3e plaats

sinjewel_200De filmclub IJmond hield op 9 maart een filmwedstrijd voor de leden van de vereniging. Een speciale geaccordeerde filmjury kwam een 6-tal films beoordelen. Producties van allerlei genres van reportage, vakantie belevenis tot documentaire werden bekeken.
Strekking:  Documentaire film over de noodzaak tot verhuizen van Museum Kennemerland.
Verhaalstructuur: We zien in een tijdlijn de gebeurtenissen die vooraf gaan aan deze verhuizing. De filmer maakt van deze tijdlijn de kapstok van de film. Dat de noodzaak voor verhuizen van dit museum aanwezig is, wordt prima duidelijk gemaakt. De 5 w’s zitten door de hele film heen en worden ingelost. De toeschouwer krijgt veel informatie aangereikt.
Samenvatting: Voor directe betrokkenen geeft deze film goed aan hoeveel werk er verzet is. Later zal blijken dat het ook een waardevol document is om nog eens naar terug te kijken.

De film was tijdens de feestelijke startbijeenkomst op 4 februari 2010 aan de Schans te zien.