Op zondag 14 februari, om 14.30 uur, vertelt de zoon van schilder Jos Stam over het leven en werk van zijn vader. De tentoonstelling van Jos Stam (1926-1985) is nog te zien tot begin maart in Museum Kennemerland aan het Westerhoutplein in Beverwijk.
De kunstenaar Jos Stam was jarenlang als tekenleraar verbonden aan de Pedagogische Academie in Beverwijk. Stam combineerde zijn leven als kunstenaar met het lesgeven aan zijn leerlingen. Hij woonde met zijn gezin in Heemskerk en maakte diverse landschappen en stadsgezichten uit zijn woon- en werkomgeving, maar ook portretten. Als veelzijdig kunstenaar was hij bedreven in diverse technieken. De aquareltechniek was echter zijn favoriete expressievorm en hij heeft deze techniek tot een uitzonderlijk niveau ontwikkeld. Onder andere zijn diverse Kennemer landschappen te zien in aquarel.

Zondag vertelt Jeroen Stam over zijn vader, die een leven als gepassioneerd kunstenaar combineerde met lesgeven aan de Pedagogische Academie in Beverwijk. Stam was niet alleen schilder, maar ook illustrator en musicus. Na de presentatie geeft Jeroen ook een persoonlijke toelichting op de tentoongestelde werken van zijn vader.

Het museum aan het Westerhoutplein 1 is open op zaterdag en zondag van 14.00 tot 17.00 uur. De expositie van Jos Stam is te zien tot 10 maart 2010. Toegangsprijzen: € 2,50 volwassenen, € 1,50 kinderen en 65+.