De heropening van de Velsertunnel op maandag 16 januari 2017 is een historische gebeurtenis waarbij Museum Kennemerland uiteraard stil wil staan. Over de Velsertunnel zijn in de beeldbank van het museum circa 165 foto’s opgenomen: van de bouw in de jaren vijftig, de Opening op 28 september 1957, het interieur van de Tunnel, het Verkeer tot en met de de Renovatie van Tunnel. Tevens omvat het foto’s van de Velsertunnel-run en -wandeling.
De foto’s over de Velsertunnel vormen slechts een fractie van de totale fotocollectie van ongeveer 8.000 foto’s. Al deze foto’s zijn beschreven en aan elke foto zijn relevante kenmerken toegekend.
Hoewel wij al onze gasten graag in levenden lijve willen ontmoeten hoeft men voor het raadplegen van de beeldbank niet per se naar het Museum te komen. De bestanden zijn ook via Internet te benaderen; www.museumbeverwijk.nl.
Ter gelegenheid van de heropening van de Velsertunnel wordt er in de hal van het Museum een vitrine ingericht met foto’s van de geschiedenis van de Velsertunnel en de renovatie.
Deze minitentoonstelling is te bewonderen vanaf zaterdag 21 januari, tijdens de openstellingstijden; woensdag-, zaterdag- en zondagmiddagen van 14.00 tot 17.00 uur. Op die tijdstippen is het ook mogelijk de beeldbank van het museum te raadplegen.
Pdf: brochure met foto’s en beschrijvingen Velsertunnel