Beverwijk – Museum Kennemerland sluit per maandag 7 maart tijdelijk de deuren voor het publiek. De reden is de uitbreiding van het gebouw, waaraan sinds enige weken al druk wordt gewerkt. De heropening is begin mei.
Museum Kennemerland wordt momenteel uitgebreid met het kantoorgebouw aan de achterzijde. Museum en Historisch Genootschap Midden-Kennemerland gaan die uitbreiding samen exploiteren als Historisch Informatie Centrum. Er komt een nieuwe hoofdingang.
Tot nu toe hadden de werkzaamheden geen effect op het museum en zijn bezoekers. Dat gaat snel veranderen. Binnenkort wordt de doorbraak naar de nieuwe vleugel verwacht. Dat betekent dat een deel van het museum ontruimd moet worden. Tevens zullen er op de begane grond wat aanpassingen plaatsvinden.
Zodra de aannemer klaar is met de ruwbouw gaan de vrijwilligers zelf aan de slag met het schilderwerk, de inrichting en de opbouw van de nieuwe tentoonstelling.
Dit betekent tevens dat de huidige tentoonstelling ‘Verborgen schatten’ in het komende weekeinde, zaterdag 5 en zondag 6 maart, voor het laatst te zien is.