Museum Kennemerland in Beverwijk sluit zondag 28 september om 17.00 uur zijn deur voor publiek. De reden is een interne verbouwing ten behoeve van de verwarming en de klimaatbeheersing.

De operatie neemt drie weken in beslag. Het museum gaat op zaterdag 18 oktober weer open.

Tijdens de korte verbouwing maken de vrijwilligers tevens een begin met de inrichting van een nieuwe tijdelijke tentoonstelling. Deze wintertentoonstelling, vanaf 25 oktober, heeft als onderwerp de drooglegging van het Wijkermeer.

Dit betekent dat de huidige oorlogstentoonstelling – over de grote razzia van Beverwijk en Velsen-Noord – voor het allerlaatst is te zien op zaterdag 27 en zondag 28 september, beide dagen van 14.00 tot 17.00 uur.

De toegangsprijs is € 4,-

Persbericht van 22 september 2014