Deze week kwamen 18 plaatselijke ouderen op bezoek in Museum Kennemerland. Kelly van Zijl van de Viva Zorggroep had het bezoek georganiseerd naar aanleiding van de wens die zij kenbaar hadden gemaakt om de tentoonstelling Sail eens te kunnen bekijken. Vrijwilligers van de Zonnebloem en het Vrijwilligersvervoer IJmond zorgden voor het vervoer. Drie kostelijke middagen waar de bewoners van Lommerlust, Huis ter Wijck en ElSanta zichtbaar van hebben genoten.

gouden-dagen-2015-6 gouden-dagen-2015-9

Voor sommiggouden dagen 2015 8en was het de eerste keer dat ze het gebouw aan het Westerhoutplein van binnen zagen, een enkeling wist zich nog te herinneren er vroeger wel eens te zijn geweest toen de sociale dienst van de gemeente Beverwijk er was gehuisvest.

Herinneringen aan vroeger werden onder het genot van koffie en thee plus een afsluitend advocaatje met slagroom aan het eind van de rondlieiding gedeeld aan de grote tafel in de hal. Jammer gouden dagen 2015 5dat alleen de benedenverdieping van het museum maar binnen het bereik van de minder mobiele bezoekers was, maar wie weet is het over een tijdje mogelijk om in een verbouwd museum ook de bovenverdieping te komen bekijken. De ruimte daar bevat nog een schat aan voorwerpen die herinneren aan de grote bedrijvigheid van Beverwijk in voorbije jaren en speelgoed uit hun jeugd.

gouden-dagen-2015-8 gouden-dagen-2015-5