Op 5 februari is er weer een nieuwe aflevering van het programma ‘Rondom de Wijkertoren’ van Radio Beverwijk. (Herhaling op 12 februari).
Het onderwerp: Het ontstaan en de geschiedenis van het Rode Kruis Ziekenhuis.
Voor de rubriek ‘Da’s mooi meegenomen’ wordt er dit keer een voorwerp uit de museumcollectie besproken. Het voorwerp heeft een directe link met het onderwerp van de uitzending en is vanaf 5 februari tijdens de openingstijden van het museum te bewonderen in een vitrine van het museum.

2014-jan-31294-600x450-kopieMeer informatie over het objectnummer 31294
kunt u zien via:
Collectie online CZBS

Vanaf de uitzenddatum kunt u de artikelen weer nalezen op de website van de Archeologische Werkgroep www.awn-beverwijk-heemskerk.nl.

De aflevering wordt de week erop op 12 februari herhaald en is de dag na de eerste uitzending 14 dagen lang terug te luisteren op www.radiobeverwijk.nl via het tabblad gemist.
Rondom de Wijkertoren, een programma van Radio Beverwijk, met medewerking van het Museum Kennemerland en de Archeologische Werkgroep Beverwijk-Heemskerk, elke woensdag tussen 5 en 6 uur,104.5 FM op de kabel(Ziggo) ,105.4 FM in de ether of Livestream via de website van radio Beverwijk