2014 16 maart modeltekenclub

BEVERWIJK – De tekenclub Camille bezoekt zondag 16 maart de tentoonstelling van wijlen Jan van der Schoor in Museum Kennemerland in Beverwijk. De kunstenaars komen modeltekenen: ‘live’ tussen de tekeningen en schilderijen van hun vroegere collega. Voor de ogen van het publiek. Het museum doet de bezoekers daarbij een aantrekkelijk aanbod.

De dagen van de reeds druk bezochte tentoonstelling zijn geteld. Over een paar weken gaan alle kostelijke schilderijen, tekeningen en cartoons van Beverwijker Jan van der Schoor terug naar de ruim honderd particuliere eigenaren. Het werk verdwijnt daarmee – mogelijk voorgoed – uit het zicht.

Vandaar dat Museum Kennemerland de vele fans van de allerminst vergeten kunstenaar aanbeveelt om nog een laatste blik te werpen op zijn letterlijk fantastische werken. Ook als zij al een keer zijn geweest. Vooral de tekeningen zijn zo rijk aan details dat er nog genoeg is te ontdekken.

Jan van der Schoor was trouw lid van de tekenclub, die wekelijks bijeenkwam op de zolder van Café Camille. Altijd was er een model om te tekenen. De kunstenaar willen de sfeer van toen nog eens oproepen in het museum. Het optreden is tevens een saluut aan de meester. Vanaf 14 uur.

Entree cadeau
Het aanbod (boekje kopen, gratis toegang) is ook van kracht tijdens de allerlaatste twee weekeinden van de expositie: 22 + 23 maart en 29 + 30 maart.