beeldbankOp dinsdag 19 februari presenteert Museum Kennemerland een selectie uit haar fotoarchief in de Bibliotheek IJmond Noord (vestiging Beverwijk). De presentatie houdt verband met de lopende tentoonstelling in het museum met Beverwijks fotomateriaal. Het museum hoopt gebruik te kunnen maken van het geheugen van Beverwijkers die de presentatie bijwonen …

Vanaf begin dit jaar is de tentoonstelling Onbekend Gezicht te zien in het museum. De ondertitel is ‘het fotografisch geheugen van Museum Kennemerland’. In dat geheugen zijn helaas wat gaten aanwezig. Van een deel van het beeldmateriaal ontbreekt informatie. Om er achter te komen wie of wat op foto’s te zien is, publiceert het Museum elke twee weken een foto in een regionale krant en roept belangstellenden op om via internet in de beeldbank van het museum te kijken.
Ook trekt het museum er op uit om op diverse locaties in Beverwijk antwoorden te vinden.Tot half september is de tentoonstelling Onbekend Gezicht, met foto- en filmmateriaal van voor ± 1970, te zien is in het museum. De foto’s zijn gerangschikt in tien thema’s, waaronder Wijk aan Zee, tuinbouw, bevrijding, de gasfabriek, conservenfabriek en andere bedrijvigheid, verenigingen en clubs, en ongelukjes. In een kleine filmzaal vertoont het museum films onder het motto ‘onherkenbaar stadsgezicht’. De beeldbank is toegankelijk via www.museumkennemerland.nl en rechtstreeks via www.museumbeverwijk.nl. Het museum is nieuwsgierig naar verhalen achter de foto’s en ander beeldmateriaal en hoopt op veel nieuwe informatie van belangstellenden.

De presentatie op dinsdag 19 februari in de bibliotheek in Beverwijk begint om 19.30 uur en de toegang is gratis.