museumweekend2013_800pIn het weekeinde van 6 en 7 april openen in het hele land musea de deuren met speciale acties. Dat doen ze omdat die dagen in het teken staan van het nationale Museumweekend.

Ook Museum Kennemerland doet mee met een actie die aansluit bij de lopende tentoonstelling ‘Onbekend Gezicht, het fotografisch geheugen van Museum Kennemerland’.
‘Onbekend Gezicht’ toont foto- en ander beeldmateriaal van Beverwijk van voor ± 1970.

Het ‘fotografisch geheugen van Beverwijk’ kan bij veel van dat materiaal een mooi verhaal vertellen. Helaas zijn er ook beelden waarvan zulke informatie ontbreekt. Vanaf de start van de tentoonstelling zijn de vrijwilligers van het museum op allerlei manieren op zoek naar aanvullende informatie.

De bezoekersactie in het museum maakt bezoekers deelgenoot van de zoektocht die in het museum wordt gevoerd: wat staat er op de foto, wanneer is de foto genomen? Een foto-ontdekkingstocht voert langs een deel van het foto- en filmmateriaal waaruit de tentoonstelling bestaat. Aan de hand van een vragenlijst kunnen de bezoekers antwoord geven op de vragen die over deze foto’s gesteld worden. Deelnemers met het grootst aantal juiste antwoorden winnen een fraaie prijs.

Tijdens het Museumweekend is Museum Kennemerland geopend op zaterdag 6 april van 10.00 tot 17.00 uur en op zondag 7 april van 14.00 tot 17.00 uur. De entree is op deze dagen slechts € 1,=.