buitenpl_nov_200Het Museum biedt in het weekend van 24 en 25 november de laatste gelegenheid om de tentoonstelling Arcadië aan het Wijkermeer te bezoeken.

De tentoonstelling in Museum Kennemerland is een succes en telt tot nu toe meer dan 1000 bezoekers. Voor de liefhebber is er een speciaal arrangement door de  tentoonstelling te combineren met koffie en gebak in Huize Westerhout en een wandeltocht langs buitenplaatsen in de buurt.
De tentoonstelling schenkt aandacht aan nog bestaande buitenplaatsen en aan vijftien buitenplaatsen die niet meer bestaan. Het museum laat beeldmateriaal zien.

Een bezoek aan het museum in combinatie met koffie en gebak in restaurant Westerhout (tegenover het museum) plus de wandelroute langs de buitenplaatsen kost slechts € 7,50 (combinatiekaarten verkrijgbaar bij het museum).

Alleen een bezoek aan het museum kost € 4,-, kinderen tot 12 jaar gratis, en voor bezoekers ouder dan 65 jaar bedraagt de entree € 2,-. Het boekje met de wandelroute is ook los verkrijgbaar en kost dan € 2,-.

Ondertussen bereidt het Museum zich voor op de volgende tentoonstelling:

“Onbekend gezicht – het fotografisch geheugen van het museum”.

De tentoonstelling opent op 12 januari 2013.

Het museum aan het Westerhoutplein 1 is met ingang van 1 oktober open op zaterdagen en zondagen van 14.00 tot 17.00 uur.

noot voor de redactie:

voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer Jan de Wildt, telefoon 0251 374591 of 06-53768109