Het museum is een stichting en kan niet zonder hulp van vrijwilligers.
Op dit moment zijn er ongeveer 55 vrijwilligers in het museum werkzaam.
Daarbij zijn er vrijwilligers die verschillende taken op zich hebben genomen,
velen werken al jaren voor het museum!

Museum Kennemerland is een gastvrij museum met een interessante collectie.
De vrijwilligers worden ingezet voor verschillende werkzaamheden.

Wij zoeken enthousiaste mensen met interesse in historie en cultuur en die minimaal een halve dag per week of per 2 weken beschikbaar zijn. Mensen vanaf 21 jaar die de ins en outs van vrijwilligerswerk kennen en goed in een team kunnen werken.
Een bepaalde opleiding is niet nodig.
Het museum biedt zo nodig aanvullende trainingen en cursussen.
Heeft u een uitkering, overleg dan eerst met uw uitkerende instantie.

Draagt u het museum een warm hart toe en heeft u wat tijd over?
Het je interesse, stuur dan een mail naar mk@museumkennemerland.nl.

Vermeld duidelijk je interesse en je capaciteiten. Wij nemen dan snel contact met je op. Vergeet niet je adresgegevens en telefoonnummer te vermelden en de tijden dat je beschikbaar bent.

Wie zoeken wij met name:

Gastvrouwen en gastheren

Zij ontvangen de bezoekers en informeren hen over wat er in het museum te zien is, zij zijn verantwoordelijk voor de kas en verkopen uit de museumwinkel. Zij letten ook op wat er in het museum gebeurt.

Rondleiders

Het museum is een gastvrij museum en ontvangt individuen en groepen voor een rondleiding.
Wij verwachten van een rondleider dat deze na ingewerkt te zijn een helder verhaal over het museum en zijn collectie kan vertellen.

Begeleiders Educatiegroep

Zij assisteren bij het maken van lesprogramma’s, helpen bij het ontvangen en rondleiden van schoolklassen.

Medewerkers Registratiegroep

Zij zijn vertrouwd met PC gebruik en gangbare software (MS Word en MS Excel). Zij hebben kennis van en ervaring met randapparatuur als scanners, printers en digitale camera’s. Het enigszins kunnen omgaan met beeldbewerkingsoftware en zo mogelijk video bewerkingssoftware is welkom.

Overige werkzaamheden van het museum

Denk hierbij aan o.a. administratieve handelingen. De voorkeur gaat uit naar mensen met kennis van het Office pakket: Word en Excel.
Schoonmaakwerkzaamheden, voorzichtigheid is wel geboden (collectie).

Wat biedt het museum u ?

– een prettige werksfeer
– extra begeleiding in de startfase
– mogelijkheid tot het volgen van cursussen
– altijd een uitnodiging voor openingen van tentoonstellingen
– een jaarlijks vrijwilligersuitje
– een eindejaarsattentie
– en vrijwilligersverzekering

Nu al meer weten?

Kijk snel op www.museumkennemerland.nl, stuur een e-mail of
kom even langs op zaterdag- of zondagmiddag op Westerhoutplein 1 te Beverwijk.
Uw naam en adresgegevens worden genoteerd en het bestuur neemt contact met u op.
Als u dit aanmeldingsformulier downloadt, dan kunt u vooraf uw gegevens al invullen.