In de herfstvakantie heeft Museum Kennemerland een speciaal programma gemaakt voor basisschoolkinderen vanaf groep 4.

Zij gaan door de museumzalen op zoek naar 25 museumstukken met een gekke naam.
Hoe heten die dingen en waar dienen ze voor?

Museum Kennemerland haakt met deze speurtocht aan bij de Nationale Archeologiedagen in het weekend van 17 en 18 oktober en de RABO museumkidsweek die op 19 oktober van start gaat.

De Rabobank en de Museumvereniging hebben ook een landelijke wedstrijd uitgeschreven. De opdracht is om een favoriet museumstuk te zoeken en daarbij een beeldverhaal (foto,film) te maken. Iedere deelnemer krijgt een prijs: het gouden boekje “Inkie de schatbewaarder” van Harmen van Straaten. Er is een spectaculaire hoofdprijs aan verbonden: een vlucht voor twee personen in een Dakota-vliegtuig, een vliegend museumstuk.

De spelregels zijn te vinden op de website: www.museumkidsweek.nl

Museum Kennemerland is gevestigd aan het Westerhoutplein 1 en op woensdag zaterdag en zondag open van 14.00 tot 17.00 uur. Voor de woensdagen 21 en 28 oktober kunnen ook groepen zich aanmelden via mk@museumkennemerland.nl zaterdag 17 en 24 oktober en zondag 18 en 25 oktober zijn het meest geschikt voor individuele deelname aan de speurtocht. In beide gevallen is begeleiding van volwassenen wel noodzakelijk.