Museum Kennemerland biedt in het weekeind van 10 en 11 september de laatste gelegenheid om de tentoonstelling “Pop in de IJmond” te zien. De tentoonstelling biedt een overzicht van de popgeschiedenis vanaf 1960: poppodia, bands, platenhoezen en muziek. De 50-jarige Bintangs spelen een belangrijke rol in de expositie. De tentoonstelling is een succes en telt tot nu toe ruim 700 bezoekers.
Op zaterdag 10 september doet het Museum mee met de Open Monumentendag. Op zondag 11 september is het Museum een tussenpost tijdens de RABO-fietstocht. Met de opbrengst van deze tocht versterkt de bank de clubkas van een aantal verenigingen. Op beide dagen is het Museum gratis toegankelijk.

Ondertussen werkt het Museum aan de voorbereiding van de volgende tentoonstelling: Beverwijk Sigarenstad. Deze tentoonstelling opent half oktober en laat onder andere de collectie zien van Beverwijker Henk van Unen. Nog steeds is het Museum op zoek naar verhalen en bijzondere materialen om de collectie aan te vullen (gerard.hagen@gmail.nl) of kom langs tijdens de openingstijden van het museum).

Het Historisch Genootschap Midden-Kennemerland geeft een boek uit over de Beverwijkse sigarenindustrie, geschreven door de heer Cor Castricum. Het boek verschijnt half oktober en zal verkrijgbaar zijn in het Museum, de boekhandel en via de website van het Historisch Genootschap (www.hgmk.nl).

Het museum aan het Westerhoutplein 1 is open op  woensdagen, zaterdagen en zondagen van 14.00 tot 17.00 uur.