va_01_200 Onlangs heeft museum Kennemerland een genereuze schenking van Velser Aardewerk mogen ontvangen, waardoor de collectie aanzienlijk is uitgebreid met achttien stuks. Deze mooie uitbreiding staat nu in de tijdelijke tentoonstelling “Alles uit de Kast” en is vanaf zaterdag 22 januari te zien. De tentoonstelling sluit op 27 februari 2011.

Bijzonder zijn vijf vazen en potten van de ontwerper C.J. Gellings. Op een roomkleurige ondergrond zijn de voor Gellings karakteristieke abstracte decoraties in de kleuren oranje, geel, groen blauw en lila aangebracht. Een mooi voorbeeld hiervan is een slanke pot met deksel, in de vorm van een gestileerde madonna.

va_02_250 va_03_250

Verder zijn een boekensteun in de vorm van een gestileerde mannenkop, twee schalen, een kom op drie potten van Anton van EE (model no 73) en wat vazen met het bekende blokjesdecor te zien.
Naast de tentoonstelling over het Velser Aardewerk is de tentoonstelling over het nieuwe stadhuis “Gebouwen om van te houden” nog tot 30 januari te zien.
Het museum aan het Westerhoutplein 1 is open op  zaterdag en zondag van 14.00 tot 17.00 uur. Toegangsprijzen: € 2,50 volwassenen, € 1,50 kinderen en 65+.