100 jaar staal in de IJmond in beeld op de multitouchtafel bij museum Kennemerland en Bibliotheek IJmond Noord

Het zal niemand ontgaan zijn dat Koninklijke Nederlandsche Hoogovens en Staalfabrieken op 20 september 2018 zijn 100 jarig bestaan viert. Iedereen die in deze omgeving is opgegroeid kent wel iemand die er werkt of heeft gewerkt. Zonder ‘De Hoogovens’ was de IJmond niet uitgegroeid tot wat het nu is. De invloed van Hoogovens in de jaren 60, 70 en 80 van de vorige eeuw is niet te onderschatten.
Museum Kennemerland heeft de foto’s en verhalen van de tentoonstelling ‘100 jaar staal in de IJmond’ verwerkt in een presentatie voor op de multitouchtafel. Deze presentatie is zowel bij het museum als bij Bibliotheek IJmond Noord te zien vanaf 21 september (tijdens openingsuren).
Dankzij een intensieve samenwerking tussen Museum Kennemerland en de bibliotheek zullen er in de toekomst vaker presentaties uitgewisseld worden.