Geweldige opkomst Polderverhalen in Museum Kennemerland

Beverwijk – Afgelopen zondag 25 januari 2015, hebben Miep van Overmeeren en Jannie Al polderverhalen over de Wijkermeer in het Museum Kennemerland verteld. Er waren twee vertelsessies, allebei met een geweldige opkomst. Het was een groot succes.

Miep de Wildt en Jannie Al vertellen hun verhaal over het leven in de Wijkermeerpolder in het Museum Kennemerland, dit deden zij op zondagmiddag om 14.30 en om 15.30 beide keren zat het zaaltje vol. Onder het grote schilderij de familie Heijne Vlnr. Henk, Catrien en haar dochter. met hand voor zijn gezicht is Co Brantjes met daar achter zijn vrouw Lia, de andere aanwezige kwamen ook uit de polder.

In het Museum Kennemerland loopt op dit moment de tentoonstelling Wijkermeer. Rondom deze tentoonstelling worden meerdere activiteiten georganiseerd, zoals ook afgelopen zondag het vertellen van de Polderverhalen van twee ervaringsdeskundigen Miep van Overmeeren en Jannie Al. De Wijkermeer was hun ‘achtertuin’! Ze hebben de blaren op hun tong gepraat en met leuke afbeeldingen en speelgoed uit de kinderjaren gaf het een goede illustratie van die tijd.

Uiteindelijk hebben de dames twee vertelrondes gedaan en hebben ruim 75 geïnteresseerden van de polderverhalen mogen genieten. Wegens ruimtegebrek hebben helaas een aantal mensen de bijeenkomst moeten missen, maar wie weet dat de bijeenkomst nog een keer wordt herhaald. Het museum zal dat tijdig bekend maken.

De Wijkermeertentoonstelling loopt nog tot 29 maart 2015 en is in het weekeinde te bezoeken tussen 14.00 en 17.00 uur. Aanstaande zaterdag, 1 februari is Radio Beverwijk tussen 12.00 – 14.00 uur in het Museum aanwezig voor een rechtstreekse uitzending: over de tentoonstelling en over andere museumzaken.