Op zaterdag 17 en zondag 18 januari wordt in het Museum Kennemerland een documentaire vertoond over het leven in de Wijkermeerpolder. Het is een interview met de 83-jarige Willem Schoorl, dat in juli 2013 – enkele maanden voor zijn overlijden – werd opgenomen. Schoorl vertelt hoe zijn voorouders zich in de polder vestigden, over zijn harde leerschool als jonge boer,de grote veranderingen in het boerenbedrijf, de oorlogstijd en de ruilverkaveling. Deze documentaire van een half uur is vervaardigd door Dirk Jongejans van het Historisch Genootschap Assendelft. Tijdens de openingsuren van het Museum van 14-17 uur zal de vertoning enkele malen worden herhaald. Tevens kan de tentoonstelling “Wijkermeer, nat en droog” worden bezichtigd.