De tentoonstelling ‘Manse vrouwen’ trekt veel publiek naar Museum Kennemerland. De waardering is groot. Alle reden om de duur te verlengen. Belangstellenden kunnen tot en met woensdag 23 oktober terecht.
De ruim honderd geportretteerde sterke vrouwen van Kennemerland uit heden en verleden verdienen ieders aandacht, zo menen de samenstellers. Zij willen met de verlenging zo veel mogelijk bewoners in de gelegenheid stellen kennis te maken met de selectie van topvrouwen uit hun eigen woonplaats of regio.
‘Manse vrouwen’ belicht – in woord en beeld – vrouwen met een grote betekenis voor de samenleving. Ze zijn bekende of onbekende vrouwen, die op hun terrein het verschil hebben gemaakt of nog steeds maken.
Naar aanleiding van de tentoonstelling zijn enkele lezingen. Zo spreekt dinsdagavond 1 oktober historica Pauline van Vliet over de ‘Vrouwen van Staal’, oftewel de vrouwen in de fabrieken van Hoogovens/Tata Steel.

Bijzonderheid: De laatste dag van de tentoonstelling, woensdag 23 oktober, valt in de Week van de Industriecultuur. Het museum is op die dag gratis te bezoeken. Wie de tentoonstelling toch heeft gemist, of een tweede keer wil kijken, kan van 11 tot en met 29 november terecht in de hal van de gemeentehuis van Heemskerk waar de expositie opnieuw wordt opgebouwd.

Museum Kennemerland, Noorderwijkweg 2a (hoek Westerhoutplein)
Openingstijden: zaterdag, zondag en woensdag van 14 tot 17 uur
Toegangsprijs: € 5